Wideofilmowanie i filmy ślubne
Szukaj kamerzysty w Twoim mieście:

Co powinna zawierać strona WWW dla fotografa? Specjaliści z home.pl radzą

2019-12-12
Zajmujesz się profesjonalnie fotografią? Jeśli działasz na własny rachunek, na pewno nieodzownym elementem takiej działalności jest własna strona internetowa. Pozwala ona zaprezentować Twoje portfolio oraz usługi. Dodatkowo dzięki skutecznemu pozycjonowaniu sama zacznie z czasem zdobywać dla Ciebie klientów. Co zatem zrobić, aby strona dla fotografa odznaczała się wysoką jakością? Co powinna ona zawierać? Zapoznaj się z naszymi poradami.

1. Odpowiednio się przygotuj

Zanim przystąpisz do prac nad swoją stroną lub też zlecisz to zadanie profesjonalnym wykonawcom, sam musisz wiedzieć, czego chcesz. Przyjrzyj się zatem, jak wyglądają strony internetowe fotografów w Polsce czy w innych krajach. Oczywiście nie chodzi o to, aby kopiować od nich pewne pomysły na design witryny, ale by określić, co naprawdę Ci się podoba oraz czego oczekujesz.

Ten krok znacznie ułatwi Ci późniejsze prace nad końcową wersją własnej strony, gdyż mnogość wyborów podczas takiego procesu nieraz potrafi utrudnić podjęcie ostatecznego wyboru.

2. Określ swoją specjalizację

Ustal, do jakich klientów chcesz trafić. Czy zajmujesz się głównie fotografowaniem krajobrazów albo produktów do sklepów internetowych? A może jesteś fotografem weselnym lub też biznesowym? Czynnik ten zaważy na takich elementach jak układ czy kolorystyka witryny – każdy, kto odwiedzi Twoją firmową stronę, powinien od razu wiedzieć, z kim ma do czynienia.

3. Zaprezentuj swoje najlepsze prace

Mitem jest to, aby w portfolio na stronie dla fotografa zamieszczać wszystkie prace, jakie tylko możesz. Zazwyczaj wystarczy ograniczyć się do 20-30 najlepszych zdjęć – więcej może spowodować wolniejsze ładowanie się strony czy też przytłoczyć odwiedzającego. Z tego powodu wybierz jednocześnie te zdjęcia, które zainteresują Twoich docelowych klientów.

Oczywiście niewykluczone, że specjalizujesz się w kilku niszach. W takiej sytuacji dobrze jest założyć dodatkowe osobne podstrony prezentujące portfolio z wybranych kategorii.

Mimo wszystko, najlepsze prace powinny znaleźć się na stronie głównej, aby od razu zaprezentować potencjalnym klientom to, czym się zajmujesz. Zazwyczaj fotografowie swoje portfolio prezentują w formie mozaiki (jak na powyższym zdjęciu). Inną opcją jest zamieszczenie slidera, czyli paska z fotografiami, który można przesuwać, aby zobaczyć kolejne prace. W takim rozwiązaniu na ekranie w danym momencie znajduje się mniej zdjęć, jednak są one za to większe.

4. Opowiedz o sobie

Klient na pewno będzie chciał wiedzieć, z kim ma do czynienia. Warto dlatego założyć sekcję „O mnie”, w której napiszesz o sobie. Oczywiście nie musisz zamieszczać tutaj swojej całej biografii – podziel się tym, co będzie ważne dla klienta. Opisz, jak zostałeś fotografem, z kim miałeś okazję współpracować i ogólnie jaką osobą jesteś. Potraktuj ten opis poważnie, gdyż może on służyć jako skuteczny list sprzedażowy, prezentujący Ciebie, a więc i Twoją ofertę.

5. Pochwal się rekomendacjami od klientów

Podczas współpracy z klientami warto jest zbierać od nich rekomendacje oraz pozytywne opinie. Może to być po prostu kilka zdań pochwały, a niekiedy (choćby w przypadku klientów biznesowych) specjalnie przygotowany dokument z datą, podpisem oraz dokładnym opisaniem wykonanej przez fotografa usługi.

W osobnej podstronie „Rekomendacje” lub „Opinie” zamieszczaj takie opinie – dzięki nim bardzo zyskasz w oczach odwiedzających.

6. Dodaj informacje kontaktowe

Podstrona „Kontakt” ma pomóc odwiedzającym skontaktowanie się z Tobą. Zawrzyj tam jak najwięcej informacji, ile możesz – adres studia, jeśli je posiadasz, linki do kont w mediach społecznościowych, numer telefonu oraz adres e-mail.

Niektórzy decydują się także na zawarcie formularza kontaktowego, poprzez który odwiedzający mogą się szybko i bezpośrednio skontaktować. To bardzo przydatne narzędzie. Warto jednak pamiętać, aby nie wymagać podania od razu zbyt wielu informacji, gdyż konieczność wypełnienia licznych pól może odstraszać. W zasadzie wystarczy, że potencjalny klient zawrze swoje imię, adres mailowy, numer telefonu i oczywiście samą wiadomość.

7. Załóż bloga poświęconego fotografii

Wskazówka ta może nieraz spotkać się ze sprzeciwem wśród fotografów, gdyż to w końcu tworzone przez nich zdjęcia decydują o tym, czy zostaną wybrani przez klientów, a nie to, jak potrafią pisać. Niemniej jednak prowadzenie bloga jest bardzo korzystne dla pozycjonowania.

Dzięki licznym i jakościowym artykułom dostosowanym do słów kluczowych, które potencjalni klienci wpisują w Google, Twoja strona wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania. Z czasem taki proces staje się głównym sposobem, w jaki fotografowie pozyskują swoich najlepszych klientów!

O czym pisać na takim blogu? Najlepiej o tym, co pozwoli klientom rozpoznać w Tobie profesjonalistę, jak i pomóc im w skorzystaniu z Twoich usług. W końcu nie każdy wie, jak przygotować się do sesji biznesowej, jak wygląda współpraca z fotografem ślubnym, czy też jak fotografowie wyceniają swoją pracę. Zaadresowanie takich kwestii na blogu pomoże klientom przełamać opory i skorzystać z Twoich usług.

Profesjonalne projektowanie stron internetowych dla fotografów

Wykonanie profesjonalnej witryny wymaga dużych umiejętności oraz czasu. Warto zatem zlecić taką pracę komuś innemu, kto zajmuje się tym profesjonalnie. W home.pl wspieramy przedsiębiorców z każdej branży, tworząc nowoczesne i ładne strony internetowe.

Potrzebujesz profesjonalnej strony internetowej? Wejdź na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych i uzupełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy darmową wycenę wykonania Twojej wymarzonej strony WWW.

Dodaj komentarz – napisz co myślisz

    Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

    Poniżej baza kamerzystów ślubnych z największych miast:

    ‹  lista aktualności
    Wykonanie: DigiHex Systems